aku tulis untuk luahkan apa yang aku rasa. mungkin ada yang terasa. aku manusia biasa, maafkanlah aku :)

umi -alfatihah

Dlu aku nangis sbb aku sedih, lepas umi meninggal aku kata tk ade benda paling sedih selain kehilangan sorang ibu. Tpi skrg aku air mata aku jatuh sbb aku tk ade kekuatan . Aku lemah aku tk berdaya nk harungi pahit kehidupan aku yg penuh paku. Aku menangis sebab ramai yg menyakitkan aku. Aku sakit aku tk dpt nk hadapinya lagi. Tapi aku tetap tunggu keindahan spertu wrne pelangi akan muncul dlm hidup aku . Tpi smpi bila aku harus menunggu. Smpi bilaaa !

YA ALLAH

aku tatau nk mula dari mana , tapi kehidupan aku tidaklah seperti kehidupan remaja yang lain , semua tengok aku happy , semua tengok aku dapat semua yang aku nak , tapi dalam diam , dalam gelak ketawa aku dalam senyuman aku , tersimpan satu benda yang buat malamku menangis tanpa sebab , aku tk menyalahkan takdir , tapi aku tk lagi mampu untuk terus begini , aku tk putus asa , tpi aku tak mampu , aku tk kuat , aku berserah kepadaMU YA ALLAH , aku thu DIA akan beri ujian kepada hambaNYA yg mampu , tpi kenapa sebanyak ni aku harus lalui setiap tahun setiap hari setiap detik , aku sakit menahan derita ini . aku tak mampu untuk bercerita dengan rakan rakan , tpi aku hanya mampu menangis dan meluahkan setakat yg aku mampu , erti kata aku tk percaya dalam hidup aku akan muncul pelangi yang akan menceriakan hidup ini kembali , hidup aku seperti zombi yg bertopengkan kebahgian di wajah tapi realitinya , hanya ALLAH saja thu . 
andai satu hari nnti aku dah tk kuat lagi utk melaluinya , ALLAH akan ambik nyawa aku , aku berdoa agar aku mati dalam syahid , aku mati dalam sujudMU YA ALLAH . 

ampunkan dosaku YA ALLAH , KAU kuatkanlah diriku yg lemah ini untuk menjalan ujianMU YA ALLAH , biarlah titisan air mataku ini , merupakan titisan keinsafan dalam diri ini , aku kena kuat seperti umi , aku tk boleh nangis , aku kena lalui ini utk tgk dia bahagia dkt sana , aku tk boleh nangis , tapi aku nak hak aku yang patut aku dapat , yang patut milik aku . bantulah aku YA ALLAH, AMIN

bismillah :)

assalamualaikum , sudah lama diriku ini tidak melawat blog ini , andai blog aku ini adalah sebuah rumah , mungkin sudah penuh dengan sawang , lipas , tikus , gajah , unta semualah . tapi nasib lah ia hanya sebuah blog yang membosankan atau sebaliknya anda yang menilai . bukan ape , aku tak ade idea nk tulis nak conteng ape dekat binatang  ni , yeah dulu idea melimpah limpah tapi bila aku bukan lagi bergelar pelajar sekolah menengah otak jadi tepu , otak jadi seksa disebabkan lalu lintas yg membuatkan aku tersankgut untuk menulis blog . kehidupan aku masih sama sperti dlu , tapi adelah serba sedikit perubahan selepas abis SPM , perubahan yang baik aku bersyukur ALHAMDULILLAH , semoga perubahan ini kekal dan bertambah baik dari masa ke semasa hingga akhir nafas aku , INSYAALLAH .


kehidupan selepas persekolah tidak semudah yang disangkakan oleh semua pelajar yg jadi bakal bekas pelajar , sebab kehidupan di luar alam persekolahan sangat dan amat menakut. disebabkan apabila melangkahnya kaki kita keluar dari alam persekolah , kita ade banyak jalan sama ade kau nak ke kanan ke atau ke kiri ke atau jalan lurus , itu sendiri yang tentukan dan diri sendiri yang pilih untuk menjadi lebih baik atau sebaliknya , kita manusia yang lemah oleh itu kita semua kena berdoa kepada ALLAH , agar DIA sentiasa membimbing kita ke arah benar .

tapi biasalah setan takkan duduk diam dalam rumah sperti kera busuk , dia tetapkan usaha dan teerus berusaha menghasut manusia . walaupun aku mencuba untuk ubah diri aku , tapi aku tetap bukan malaikat yg tk pernah melakukan kesilapa , tak salah orang nak tegur aku kalau aku salah , tapi agak agaklah sikit , takkan dkt depan orang ramai kau nk tegur aku , terasa diri ini berbogel . kalau kau dkt tempt aku pun mungkin kau akan benda yang sama, kita sesama manusia yang mempunyai hti dan perasaan . dan sekali lagi aku nyatakan aku bukan malaikat dan kau dan kau dan kau pun bukan malaikat , kita hanya manusia yg sering buat kesilapan dan kadang kadang kita susah untuk betulkan kesilapan tu , kenapa dan mengapa diri sendri ade jawapan tu , aku hanya berkata melalui hati dan turun ke tangan sehingga aku dapat taip panjg berjela seperti ini. okay sampai sini sahaja  , andai aku ade salah bahasa tersinggung perasaan , maafkan aku , aku bercakap ape yg aku nk tulis , kalau kau tk suka cri (X) dan tekan , terima kasih ,
assalamualaikum :)

sepang







assalamualaikum , bismillah , malam ini hati terketuk ketuk untuk aku meluahkan isi hatiku .
hati makin sayu bila dengar alunan muzik ombak rindu yang bergema menghilangkan sunyi diwaktu malam yang tenang ini .
aku bersyukur padaMU YA ALLAH , aku bersyukur kerana dimasukkan di Sekolah Menengah Teknik Sepang . walaupun pada mulanya hati ini meronta ronta tidak menyukai belajar mahupun tinggal disitu , hati benci dan sangat benci , tapi aku tidak hiraukan perasaan tu , aku semat dalam dalam lubuk hati akuu yang semakin kering sejak aku bersekolah di situ , aku boleh mengawal kemarahan , aku dapat kurangkan mencarut , aku boleh buat bodoh bila orang cuba mengata aku , aku tidak hiraukan bukan bermakna aku lemah atau budak pengecut , tapi aku sedar , aku harus sabar dengan itu semua kerana kehidupan diasrama sangat berlainan dirumah .dan akhirnya 5.12.2012 aku berjaya tamatkan persekolahan disitu . selama 2 tahun aku menuntu ilmu disitu pelbagai yang aku pelajari dan pelbagai pengalaman yang aku dapat .
aku bersyukur kerana disitu aku dapat belajar bermacam macam mengenai ilmu agama , alhamdulillah . ALLAH itu MAHA ADIL , DIA  berikan yang terbaik untuk hambaNYA.
semasa 6.1.2011 buat kali pertamanya aku melangkah kaki ke SMT SEPANG yang dikenali SEPTECH .
disitu titik permulaan aku , untuk teruskan kehidupan. keputusan untuk memasuki asrama itu bukan lah dibuat oleh ahli keluarga , itu adalah keputusan diri sendiri untuk hidup berdikari dan mengurangkan beban abah kerana kami baru kehilangan orang yang paling dicintai iaitu umi . disudut kecilku aku kurang yakin dengan keputusan ini tapi demi masa depanku dan demi arwah umi aku yakinkan diri untuk terus kan bersekolah ini .
aku belajar erti kawan , erti hidup berdikari , erti bersyukur , walaupun air mata selalu membasahi pipiku bukan bermakna aku lemah , memang celaka siapa yang rasa begitu , bagi aku bila seseorang itu menangis pasti ade sebab, dalam kehidupan ini janganlah asik nak jatuhkan orang atau memperlekehkan orang je.
disini aku ingin menyatakan bahawa mencuba sedaya upaya tk semestinya apa yang tidak disukai itu tidak baik untuk kita dan tk semestinya yang disukai itu baik untuk untuk kita.

TERIMA KASIH SEPANG :*

2011 member dorm GA103
1-KAK NAELA
2-KAK FARAH
3-AQILAH
4-EEIN
5-ATHIRAH
6-ETEN
7-ENA
8-WAZI
9-HANI
10-BELLA
11-AYNAA
12-JIA
13-POCHY
14-ME (NIK)

2012  member dorm GA401
1-NAJAMI
2-FARRAH
3-ABBY
4-ATIHRAH
5-HANI
6-SHERR
7-SHERIL
8-NAZMIN
9-ATIKAH
10- MALIN
11-PIQA
12-ECAH
13-ME

MY CLASS FOR 2 YEARS 4 AND 5 PERDAGAGAAN 1
-CLASS MEMBER 31 PEOPLE

ADIRA , ZIHA, ZHOR :)