aku tulis untuk luahkan apa yang aku rasa. mungkin ada yang terasa. aku manusia biasa, maafkanlah aku :)

YA ALLAH

aku tatau nk mula dari mana , tapi kehidupan aku tidaklah seperti kehidupan remaja yang lain , semua tengok aku happy , semua tengok aku dapat semua yang aku nak , tapi dalam diam , dalam gelak ketawa aku dalam senyuman aku , tersimpan satu benda yang buat malamku menangis tanpa sebab , aku tk menyalahkan takdir , tapi aku tk lagi mampu untuk terus begini , aku tk putus asa , tpi aku tak mampu , aku tk kuat , aku berserah kepadaMU YA ALLAH , aku thu DIA akan beri ujian kepada hambaNYA yg mampu , tpi kenapa sebanyak ni aku harus lalui setiap tahun setiap hari setiap detik , aku sakit menahan derita ini . aku tak mampu untuk bercerita dengan rakan rakan , tpi aku hanya mampu menangis dan meluahkan setakat yg aku mampu , erti kata aku tk percaya dalam hidup aku akan muncul pelangi yang akan menceriakan hidup ini kembali , hidup aku seperti zombi yg bertopengkan kebahgian di wajah tapi realitinya , hanya ALLAH saja thu . 
andai satu hari nnti aku dah tk kuat lagi utk melaluinya , ALLAH akan ambik nyawa aku , aku berdoa agar aku mati dalam syahid , aku mati dalam sujudMU YA ALLAH . 

ampunkan dosaku YA ALLAH , KAU kuatkanlah diriku yg lemah ini untuk menjalan ujianMU YA ALLAH , biarlah titisan air mataku ini , merupakan titisan keinsafan dalam diri ini , aku kena kuat seperti umi , aku tk boleh nangis , aku kena lalui ini utk tgk dia bahagia dkt sana , aku tk boleh nangis , tapi aku nak hak aku yang patut aku dapat , yang patut milik aku . bantulah aku YA ALLAH, AMIN

bismillah :)

assalamualaikum , sudah lama diriku ini tidak melawat blog ini , andai blog aku ini adalah sebuah rumah , mungkin sudah penuh dengan sawang , lipas , tikus , gajah , unta semualah . tapi nasib lah ia hanya sebuah blog yang membosankan atau sebaliknya anda yang menilai . bukan ape , aku tak ade idea nk tulis nak conteng ape dekat binatang  ni , yeah dulu idea melimpah limpah tapi bila aku bukan lagi bergelar pelajar sekolah menengah otak jadi tepu , otak jadi seksa disebabkan lalu lintas yg membuatkan aku tersankgut untuk menulis blog . kehidupan aku masih sama sperti dlu , tapi adelah serba sedikit perubahan selepas abis SPM , perubahan yang baik aku bersyukur ALHAMDULILLAH , semoga perubahan ini kekal dan bertambah baik dari masa ke semasa hingga akhir nafas aku , INSYAALLAH .


kehidupan selepas persekolah tidak semudah yang disangkakan oleh semua pelajar yg jadi bakal bekas pelajar , sebab kehidupan di luar alam persekolahan sangat dan amat menakut. disebabkan apabila melangkahnya kaki kita keluar dari alam persekolah , kita ade banyak jalan sama ade kau nak ke kanan ke atau ke kiri ke atau jalan lurus , itu sendiri yang tentukan dan diri sendiri yang pilih untuk menjadi lebih baik atau sebaliknya , kita manusia yang lemah oleh itu kita semua kena berdoa kepada ALLAH , agar DIA sentiasa membimbing kita ke arah benar .

tapi biasalah setan takkan duduk diam dalam rumah sperti kera busuk , dia tetapkan usaha dan teerus berusaha menghasut manusia . walaupun aku mencuba untuk ubah diri aku , tapi aku tetap bukan malaikat yg tk pernah melakukan kesilapa , tak salah orang nak tegur aku kalau aku salah , tapi agak agaklah sikit , takkan dkt depan orang ramai kau nk tegur aku , terasa diri ini berbogel . kalau kau dkt tempt aku pun mungkin kau akan benda yang sama, kita sesama manusia yang mempunyai hti dan perasaan . dan sekali lagi aku nyatakan aku bukan malaikat dan kau dan kau dan kau pun bukan malaikat , kita hanya manusia yg sering buat kesilapan dan kadang kadang kita susah untuk betulkan kesilapan tu , kenapa dan mengapa diri sendri ade jawapan tu , aku hanya berkata melalui hati dan turun ke tangan sehingga aku dapat taip panjg berjela seperti ini. okay sampai sini sahaja  , andai aku ade salah bahasa tersinggung perasaan , maafkan aku , aku bercakap ape yg aku nk tulis , kalau kau tk suka cri (X) dan tekan , terima kasih ,
assalamualaikum :)